2016. június 3., péntek

Alkotó vagy Alkotás

Fontos-e tudni a vásárlóimnak, hogy ki vagyok én?  Ki, mi alapján kedvel egy kézműves oldalt illetve vásárol egy kézműves terméket?

Tartottam egy kis közvéleménykutatást egy nagyon jól működő Facebook zárt csoportban, ahol több kézműves is van illetve olyan nők (főleg anyukák), akik szeretik a kézműves termékeket. 
Az ő válaszaik, illetve saját tapasztalat alapján írom le nektek, amit megtudtam.

Sokan, ahogy én is, akik kézműves termékeket vásárolunk, szeretjük jobban megismerni az alkotót. Belelátni kicsit a mindennapjaiba, felismerni a hasonlóságokat a saját életünkkel és ezáltal még szeretetteljesebb lesz az a tárgy,amit aztán megvásárolunk tőlük.
Van azonban egy másik tábora is a kézműves tárgyak kedvelőinek és vásárlóinak. Akik vásárolni akarnak!! És igaziból nem érdekli őket a háttér, csupán a termék és az ára.
Egyik csoport sem jobb vagy rosszabb a másiknál, viszont kézművesként mindkét tábort meg kell tartanunk. Hogy lehet ez?

Egy biztos, a minőség mindig fontos. Legyen szó magáról a termékről, de a fényképezésnél is ügyeljetek rá! Az emberek többségének kényelmetlen, ha meg kell kérdezni valaminek az árát, legyen hát egyértelmű hol találja meg azokat.  Ha van egy FB oldalad vagy blogod érdemes egy könnyen megtalálható helyen feltüntetned a vásárlás lépéseit, hiszen neked is az a legfontosabb, hogy eladd a termékeidet. Ismeritek a 3 kattintás szabályát? Ha az internetező 3 kattintás alatt nem találja meg a keresett dolgot, feladja és továbblép.

A termékeidet  töltsd albumokba, hogy a fényképek között könnyen eligazodjon a nézelődő. Aktuális akcióidról készíthetsz külön posztot, amit pinelsz (kitűzöl) a hírfolyam elejére. Ha szeretnél hosszabban írni magadról, ide mehet a bemutatkozásod is.

A megkérdezettek között többen úgy gondolják, hogy mindennek megvan a helye. Egy blog lehet személyesebb hangvételű, egy fb oldal inkább tárgyilagos, lényegretörő. A nehézség ebben az, hogy a fb szabályzata nem engedi az árak feltüntetését, tehát ha meg akarsz ennek felelni, mindenképpen ki kell találnod egyéb megoldást, ami könnyen elérhető a kedvelőidnek a keresett infókhoz.

Érdemes egyfajta egyensúlyt kialakítani az oldaladon. Íme egy kis segítség:

Mi az ami megjelenhet szerintünk, de nem túl személyes egy kézműves oldalon:
- fázisfotók az elkészült termékekről
- műhelytitkok
- saját magatok számára készült alkotások
- kijelölt hely az oldalon a személyes hangvételű dolgoknak
- párbeszéd kialakítása a vásárlókkal

Ami nem való, arra az oldalra, ahol eladni szeretnél:
- szülinapi fotók (kivéve, ha azon szerepel egy rád jellemző termék is)
- szavazásra felkérések
- fényképek házi állatokról a félkész termékeken (nem egyszer találkoztam ilyennel, nálam ez nem nyerő)

Lehet kísérletezni bátran, a like-ok, megosztások, hozzászólások úgyis megmutatják melyik poszt a nyerő. Azonban ne felejtsétek el sosem, miért készítitetk a termékeiteket:  Azért hogy kedveljék vagy hogy eladd őket?

Jó alkotást mindenkinek!

Szívesen veszem a visszajelzéseket, ti mint gondolkodtok a témáról, mik a személyes tapasztalataitok?

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg bátran, hátha más is hasznát veszi! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése